Wat is Google Mijn Bedrijf en waarom heb je het nodig?

Google Mijn Bedrijf voordelen | Meer lokale klanten ✓ Beter vindbaar in de zoekmachine ✓ Geen gemiste kans onbenut

Waarom is ‘Google Mijn Bedrijf’ zo belangrijk?

Wil je jouw bedrijfsprofiel binnen verschillende platformen van Google beheren? Dan kan de gratis tool Google My Business je daarbij helpen. Zo bepaal je zelf wat mensen te zien krijgen wanneer ze via Google of Google Maps zoeken naar jouw of een vergelijkbaar bedrijf. Waarom is dit zo belangrijk? Je bent toch ook in Google zichtbaar wanneer je deze tool niet gebruikt? Dat is deels waar, maar je vindbaarheid gaat er helaas wel op achteruit. Hoe zit dat precies?

Google Mijn Bedrijf: waar heb je het voor nodig?

Stel: iemand zoekt op het woord “hypotheek”. Dan kan Google de lokale hypotheekadviseur laten zien. Super handig, natuurlijk! Zeker wanneer jij zelf die hypotheekadviseur bent. Om Google dit te laten doen, moet je ze eerst laten weten hoe jouw bedrijfsprofiel eruit ziet. Wat voor diensten verleen je bijvoorbeeld en wat is je locatie? Google My Business kan je hier een handje mee helpen.

Alleen al in Nederland worden dagelijks miljoenen zoekopdrachten gedaan. Bij een groot deel hiervan wordt gezocht naar een product, dienst of bedrijf. Die zoektocht start dus vaak via Google. Ben je op Google niet goed vindbaar, dan is dit zeker een gemiste kans!

Kortom: Google Mijn Bedrijf zorgt voor extra zichtbaarheid op Google en Google Maps. Zie het als een extra mogelijkheid om een goede eerste indruk achter te laten bij potentiële klanten en het genereren van nieuwe leads en extra sales.

Je bedrijf registreren

De Google Mijn Bedrijf tool is dus helemaal gratis! Maar hoe werkt deze precies? Je zal eerst je bedrijf zelf moeten registeren. Dat is vrij makkelijk. Hier vind je het inschrijfformulier van Google Mijn Bedrijf. Als je op deze link klikt, kan je aan Google doorgeven hoe jouw bedrijf heet, wat het voor klanten kan betekenen en hoe deze klanten jou kunnen bereiken.

Andere tips voor online vindbaarheid

Er zijn naast Google Mijn Bedrijf nog een aantal andere manieren om je vindbaarheid in Google te verhogen; en dan met name je website. Dat heeft alles te maken met Search Engine Optimization (SEO). Misschien had je hier al eerder van gehoord. Je kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat:

  • je website op alle devices goed werkt;
  • je regelmatig nieuwe, relevante content plaatst;
  • je online afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn en een passende alt-omschrijving hebben.

Probeer ook eens na te denken over zoekwoorden: welke woorden voeren jouw potentiële klanten waarschijnlijk in de zoekmachines in?

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Persoonlijke benadering is erg prettig. Ze nemen echt de tijd.
Peter van Haaften
Van Haaften Advies
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.
    
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Dit bespaart mij veel tijd.
Wouter Geerlig
Geerlig Financieel Advies

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?