Zodra je een nieuwsbrief hebt verzonden dan wil je natuurlijk dat deze gelezen wordt! Zorg daarom voor een pakkende titel!
Wil je dat je e-mails vaker geopend worden? beter gelezen worden? Zorg dan voor een pakkende titel!
Toch worden veel titels en koppen gemaakt vanuit de schrijver. Bekijk de onderwerpen van de e-mails in je inbox maar eens. Hier een paar voorbeelden uit de mijne:
De kans dat deze nieuwsbrieven direct in de prullenbak belanden is groot. Deze titels zeggen niets over de inhoud van de e-mail
Een veel gestelde vraag van lezers, geïnteresseerden of (potentiële) klanten is: “Wat levert het mij op?”
Geef de lezer een reden waarom ze naar jou moeten luisteren; waarom ze juist jouw artikel moeten lezen. Als de titel geen voordeel oplevert voor de lezer, waarom zou hij of zij het artikel dan lezen?
Een voorbeeld van een goede titel die de lezer wat oplevert:
Als je een getal gebruikt in je titel, dan trek je al snel de aandacht van een lezer. Een getal in een titel roept al vrij snel de gedachte ‘dit bericht is belangrijk’ op.
Getallen als cijfers werken beter dan getallen die gespeld zijn als woorden:
Weet je de voornaam van de lezer? gebruik hem dan! Zet hem niet alleen in de e-mail zelf, maar gebruik het ook in de onderwerp regel zoals: "Wil je weten hoe je de perfecte titel schrijft Theo?"
De meeste e-mail programma's tonen naast het onderwerp ook de eerste regel van de e-mail. Dit wordt ook wel een snippet of pre-header genoemd en is de bovenste regel in je e-mail. Vaak zie je hier staan – “Bekijk hier de online versie“.
Deze e-mail snippet kun je dus ook goed inzetten om je onderwerpregel te versterken. Bekijk beide voorbeelden maar eens:
Heb je geen inspiratie dan geven we je hierbij nog 4 korte tips: