Hoe goed ken jij je klant eigenlijk?
Goed! zul je roepen. Je hebt immers een grondige inventarisatie gedaan voordat je hem een bepaald product adviseerde.
Dat klopt wel, maar...
Op zich klopt dit. Maar het leven van je klant gaat verder. Hij wisselt van baan. Gaat trouwen. Krijgt kinderen. Wil eerder met pensioen. Enzovoort.
Ja, inderdaad. Je kunt wachten tot je klant dit bij je gaat melden.
Hij weet toch dat hij altijd bij je terecht kan met deze vragen? Je klant snapt toch zelf ook wel dat de geboorte van zijn eerste kind aanleiding is om de verzekeringen even te checken?
Niet dus.
In de praktijk gebeurt dit niet omdat hij simpelweg niet realiseert dat dit belangrijk is om te delen met zijn adviseur.
FAST check
Daarom hebben wij de FAST check gelanceerd. Dit is een geautomatiseerde vragenlijst die periodiek (bijvoorbeeld elk jaar) naar je klanten verzonden wordt. Zie het als een APK voor je klanten.
Gewoon even een korte check aan de hand van vier onderdelen. De FAST check is één van de vele nazorgscans die wij voor je klaar hebben staan. Meer weten hierover? Hier vind je meer informatie.
AFM blij
Met het jaarlijks toesturen van de FAST check blijf je op de hoogte van de nazorgbehoefte van je klant. En daar wordt de AFM wel vrolijk van! 👍🏻
Klant blij
Door jaarlijks deze vragen aan je klant te stellen zorg je ervoor dat je klant zich serieus genomen voelt. Een financieel adviseur die elk jaar even aan zijn klant vraagt hoe het met hem gaat. Hoe bijzonder is dat! Klant ook weer blij dus! 👍🏻👍🏻