Is een nieuwsbrief versturen effectief?

Een nieuwsbrief is een goede manier om jouw klanten te bereiken. Maar wat levert het op als bedrijf?

Is een nieuwsbrief versturen effectief?

Een nieuwsbrief is een goede manier om jouw klanten te bereiken. Maar wat levert het op als bedrijf?

Eenvoudig contact onderhouden

Veel mensen twijfelen of het wel nut heeft om een nieuwsbrief te versturen. Ze vragen zich af of hun klanten er wel op zitten te wachten. Toch kan het effectief werken. Een digitale nieuwsbrief versturen is misschien wel de meest eenvoudige manier om contact te onderhouden met je klant.

Doelgroep makkelijk bereiken

Een nieuwsbrief is voor veel bedrijven een laagdrempelige marketingtool. Door de juiste doelgroep de juiste boodschap te sturen, kun je veel mensen bereiken. Je kunt de ontvanger op de hoogte brengen en houden van jouw product of dienst. En dat voor minder geld en tijd dan andere kanalen.

Voordelen van een nieuwsbrief

  • Je kunt je klantenbestand optimaal benutten
  • Content op de website wordt extra onder de aandacht gebracht
  • Klanten worden op de hoogte gebracht, zij zien dit als een service
  • Nieuwsbrieven kun je goed inzetten om in te spelen op een actualiteit
  • Je blijft de aandacht van je klant vasthouden
  • Je positioneert jezelf als expert door het delen van kennis

Goede relatie met de klant

Een nieuwsbrief op de juiste manier inzetten kan dus zorgen voor een goede relatie met de klant. Je kunt klanten kennis laten maken met het bedrijf, op de hoogte houden van jouw expertise en ze op die manier laten weten wat ze aan jouw bedrijf hebben. Een nieuwsbrief versturen is dus zeker nuttig!  

Meer weten? Vraag een demo aan.

Zien is geloven toch? In een demo leggen we je graag uit wat de mogelijkheden zijn én wat het verschil is tussen onze basis en Premium abonnement.

Ruim 400 advieskantoren kiezen al voor Contaqt.

De €25.000 fout die 9 van de 10 adviseurs maken

Lees verder

Van volger naar klant: zo zet je social media in voor je mailinglijst

Lees verder

Hoe je met blogs en nieuwsbrieven extra omzet uit bestaande klanten haalt

Lees verder